Träningspass och övningar

Träningspass och övningar

Är du på jakt efter nya Effektiva träningspass och övningar som gör att du blir starkare? Det finns massor av saker som du kan göra i ditt eget hem eller om du vill ta dig till ett gym för att röra på dig. En del tror att träning måste innehålla väldigt avancerade element men det bästa är ofta att hålla sig till det enkla. Om man gör lätta saker ökar man dessutom chansen att man har tillräckligt med motivation för att genomföra träningen ofta. Det finns mängder av olika träningspass och övningar som går att anpassa efter situation och person.

Träningspass och övningar för alla

Om du tillhör en av dem som har som mål att bli starkare och smidigare finns det mycket du kan göra. Musklerna i den mänskliga kroppen samverkar hela tiden. Dina muskler påverkar din hållning, hur du rör dig och allmänt hur du mår. Genom att genomföra stärkande träningspass och övningar kan du se till att bli en bättre version av dig själv. Till skillnad från vad många tror behöver du inte ha massor av redskap och särskilda kläder, utan du kan börja träna i ditt eget hem. Några av de mest effektiva övningarna fokuserar mycket på att få en bättre balans i kroppen.

2

8

träningspass och övningar

Det finns flera sätt att Träna balans på. Det som de flesta kanske kommer att tänka på är att stå på ett ben. Det är faktiskt en av de mest välgörande övningarna man kan göra och det är så smidigt att det går att genomföra var som helst. Prova att stå på ett ben i en halv minut och sedan växla till andra benet. Testa sedan att luta överkroppen framåt och samtidigt sträcka ut det svävande benet bakom dig. Detta är exempel på en rörelse som ofta återkommer inom yogan, där nästan alla träningspass och övningar syftar till att just öka balansen.

Gör det lilla

Om du vill komma igång och träna i ditt eget hem finns det mängder av träningspass och övningar på nätet som du kan ta del av. Det är ett smidigt sätt att träna på eftersom du inte behöver packa en gymväska och sitta på en lång bussfärd för att kunna komma igång med kroppen. Idéen bakom effektiv och välgörande träning är att alltid ha träningen nära till hands. Tänk på att du inte behöver hålla igång särskilt länge, det viktigaste är att du får upp pulsen och att du känner att du arbetar med musklerna. Detta är en bra modell för de som har ett tufft schema.

Det är nog många som känner till citatet: ”Den bästa träningen är den som blir av”. Just i och med detta är det bra att ha tänkt ut några träningspass och övningar som går att genomföra när du har bråttom. Många väljer att kombinera olika typer av träning för att få maximal effekt. Du kan till exempel välja att både träna hemma och träna på gym för att få omväxling. All träning är bra träning, så se till att bara röra på dig.

Träna med andra

Många människor söker efter enkla träningspass och övningar som är möjliga att göra även när man har mycket annat att göra. Kom ihåg att du alltid tränar för din egen skull och se till att få gjort det du kan, även om det är litet. Många upplever yoga som en effektiv träningsform medan andra föredrar att lyfta tunga vikter på gym. Om du tar inspiration från den träningsform du tycker bäst om kan du troligtvis lägga upp en plan med träningspass och övningar som passar dig. Det kan kännas bättre att träna i grupp eller träna med en vän – prova dig fram så får du se vad du tycker om.