Om Sara

Träning har alltid varit en stor del av mitt liv. Det har inte bara varit en strävan för att vara i form utan framförallt har det varit mitt sätt att kopplabort, slappna av och få ny energi. Jag får snarare tvinga mig själv att låta träningstightsen stanna i lådan snarare än att tvinga mig till gymmet.

Kroppens begränsningar fascinerar mig och ännumer vad jag kan motivera mig till att göra. I min träning drivs jag framförallt av att kunna kyfta tyngre än jag tror att jag klarar, springa snabbare och längre när jag vill ge upp i tanken samt känna benen flyga när jag kommer in i andra (eller tredje) andningen.

Idag tränar jag framförallt styrketräning och löpning, med ett och annat inslag från gruppträningspass. Om dessa kan jag ge dig tips i Sarasworkout. Jag äter främst kolhydratsfattigt då jag försöker bli kvitt sockerberoendet och experimenterar gärna med recept.

När jag inte tränar lever jag sociala medier och innehållsmarknadsföring. Mitt ursprung har jag i hälsingestaden Bollnäs och efter en tur med studier i Växjö hittade jag åter till min födelsestad Stockholm för att jobba mig till en språngbräda för frihet internationellt.

Kontakt

hej at saraohman.se

2 thoughts on “Om Sara

  1. Anna Slattery

    Hej Sara. intressant blogg om traning och recept. Vill garna prova dina protein bars. Jag aterhamtar mig fran en minisk operation (torn meniscus). Ska pa phys.therapy pa tisdag, fa se om jag kan borja anvanda stationary bike. Inget vidare att inte kunna trana.
    Hoppas allt ar bra med dig.
    Hej fran Anna i beautiful Idyllwild.

  2. Malin

    Hej Sara, du skrev i nått inlägg att du väger din mat. Jag bara undrar hur räknar du då? Alltså vad får din mat väga? Har du nått bra tips på hur man ska räkna?
    Tack /Malin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>