Återhämtning efter löpning – Dinkelgröt

Om inte jag äter direkt efter mitt träningspass så kan hela dagen vara förstörd. Lite sen med frukosten efter gymmet och jag är lite mer out-of-place fram till lunch, vilket inte är särskilt efter produktiviteten.

Särskilt påtagligt är detta efter ett löppass. Får jag inte i mig något tillräckligt fort kommer kroppen börja skrika efter energi, och inte återhämta sig på flera timmar. Därför brukar jag skynda mig att stoppe in en sats dinkelgröt i microvågsugnen!

Min favoritkombo när det kommer till gröt är:

  • Dinkelgröt
  • Kardemumma
  • Lingon&Blåbär
  • Mandel
  • Banan

Hur ser ditt efter-löp-mål ut?

2 thoughts on “Återhämtning efter löpning – Dinkelgröt

  1. Miranda

    Kanske inte det allra nyttigaste, men idag blev det tjockpannkaka med äpple och bacon. Hade nog inte kännts lika bra en dag utan träning. Men ska man göra av med energi så kan det behövas lite bränsle..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>